Διαφοροποιημένη διδασκαλία στη Φυσική-Αναπνευστικό
"Για την επίτευξη μιας δίκαιης αξιολόγησης θα τίθεται σε όλους η ίδια εργασία: Σκαρφαλώστε στο δέντρο"
Για να γίνει κατανοητή η ανάγκη για διαφοροποίηση θα πρέπει
η διαφοροποιημένη διδασκαλία να γίνει αντιληπτή ως η «μέθοδος» διδασκαλίας, η
οποία βασίζεται και αντιμετωπίζει τους μαθητές ως βιογραφίες και όχι ως κόπιες
της ίδιας εικόνας και συνεπώς ως μέσο ανταπόκρισης στις ανάγκες του κάθε μαθητή
και της θεμελίωσης της γνώσης του κάθε μαθητή, που σε καμία περίπτωση δεν
μπορεί να θεωρηθεί ως μεταφορά γνώσης.
Η διαφοροποίηση είναι
αναγκαία αν επιδιώκουμε μια ουσιαστική διευκόλυνση της πρόσβασης όλων των
παιδιών στο εκπαιδευτικό αγαθό. Η διαφοροποίηση είναι σύμφυτη στη δημοκρατική
εκπαίδευση.
Τα παιδιά βιώνουν πάντοτε με
διαφορετικό τρόπο τη μαθησιακή εμπειρία – απλή ή σύνθετη, παθητική ή
ενεργητική.
Κατά τη διάρκεια μιας
ενιαίας διδασκαλίας ή κατά τη διάρκεια μιας κοινής δραστηριότητας κάθε παιδί
έχει μια διαφορετική εμπειρία εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς του, των ικανοτήτων
του, των ενδιαφερόντων του, της διάθεσης και των συναισθημάτων του αλλά και
εξαιτίας της προηγούμενης εμπειρίας του.
0 comments: