• Μην τα πετάτε, φέρτε τα σε μας

    Από τον περασμένο Σεπτέμβριο μαζεύουμε στην τάξη μας πλαστικά καπάκια. Χιλιάδες άνθρωποι, μικροί και μεγάλοι τα τελευταία χρόνια έχουν επιδοθεί σε ένα αγώνα συλλογής κυρίως καπακιών. Μαθητές, δάσκαλοι, εργαζόμενοι....

  • 1ο βραβείο για το ιστολόγιό μας

    Ολοκληρώθηκε ο 7ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ. Τα αποτελέσματα μας χαροποίησαν ιδιαίτερα αφού το ιστολόγιο της ΣΤ'1 τάξης (Παπανικήτας Ιωάννης) κατέλαβε την 1η θέση στη σχετική κατηγορία.

  • Επαγγέλματα που χάνονται στο χρόνο

    Από τότε που μάθαμε ότι θα επισκεφτούμε τον κύριο Γιώργο είχαμε μεγάλη αγωνία. Ποιος είναι ο κύριος Γιώργος;

  • Ανακαλύπτω το σπήλαιο, βρίσκω τα μυστικά του

    Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης του σχολείου μας υλοποίησαν το μονοήμερο πρόγραμμα του Κ.Π.Ε. Ποροϊων "Ανακαλύπτω το σπήλαιο, βρίσκω τα μυστικά του", στο σπήλαιο Αλιστράτης Σερρών.

  • Εκπαιδευτική επίσκεψη στα Ιωάννινα

    Μας δόθηκε η ευκαιρία, και την εκμεταλλευτήκαμε, να γνωρίσουμε πραγματικούς θησαυρούς της Ελλάδας μας. Συμμετείχαμε στην εκπαιδευτική επίσκεψη που διοργάνωσε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων

  • Λουλούδια στην αυλή μας

    Η τάξη μας συμμετείχε, μαζί με τους περισσότερους μαθητές του σχολείου μας, στον καλλωπισμό των παρτεριών της αυλής μας. Με πολύ μεράκι σκάψαμε τα παρτέρια και φυτέψαμε τα λουλούδια που φέραμε. Είμαστε πλέον έτοιμοι να υποδεχτούμε το Μάη. Τέλος, μιας και είναι σήμερα η παγκόσμια μέρα χορού πιαστήκαμε χέρι χέρι και χορέψαμε ελληνικούς χορούς.

  • Το μάθημα αλλιώς-Ιστορία

    Το μάθημα της Ιστορίας μπορεί να γίνει ενδιαφέρον και έχουμε "αποδείξεις" γι αυτό. Ενότητα Ε', κεφάλαια 6-9. Μια πολύ σημαντική περίοδος για τη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Εμείς σήμερα είχαμε την τύχη να φιλοξενήσουμε τον κο. Θόδωρο, γέννημα θρέμμα Ορμυλιώτης, ο οποίος με περισσή χαρά αλλά και συγκίνηση μας μίλησε για τη ζωή των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής. Οι μαθητές "ρούφηξαν" κάθε του λέξη και στο τέλος ευχαρίστησαν τον κο Θεόδωρο που μοιράστηκε μαζί τους τις αναμνήσεις του.

  • Διαφοροποιημένη διδασκαλία στη Φυσική

    Πώς να χωρέσεις 3 ώρες βίντεο, 15 ώρες επεξεργασίας βίντεο, έξι διδακτικές ώρες παράδοσης, 5 ώρες προετοιμασίας, 4 ώρες σχεδιασμού-ζωγραφικής (ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κο Αρσένη Γιώργο, δάσκαλο των εικαστικών για τη μεγάλη βοήθεια που μας προσέφερε)

  • Μαθηματικά-Μέτρηση όγκου

    Σήμερα ασχοληθήκαμε με τη μέτρηση όγκου στο μάθημα των μαθηματικών. Διαλέξαμε ένα διαφορετικό τρόπο για να κατανοήσουμε έννοιες όπως όγκος, κυβικό μέτρο κλπ. Από παλιά ξύλα που βρήκαμε στην αποθήκη του σχολείου, μερικές σιδερογωνίες και αρκετές βίδες κατασκευάσαμε ένα κυβικό μέτρο.

Φυσική-Κεφάλαιο Φως (Φως και σκιές)

0 comments

Πέρα από το διασκεδαστικό μέρος του πειράματος, μάθαμε ότι ο σχηματισμός της σκιάς οφείλεται στην ευθύγραμμη διάδοση του φωτός όπως και ότι το μέγεθος της σκιάς εξαρτάται από την απόσταση του σώματος από τη φωτεινή πηγή.








print this page

Read More »

Φυσική-Κεφάλαιο Φως (Φως και σκιές)

0 comments

Πέρα από το διασκεδαστικό μέρος του πειράματος, μάθαμε ότι ο σχηματισμός της σκιάς οφείλεται στην ευθύγραμμη διάδοση του φωτός όπως και ότι το μέγεθος της σκιάς εξαρτάται από την απόσταση του σώματος από τη φωτεινή πηγή.








print this page

Read More »

Γλώσσα-Κεφάλαιο 7ο

0 comments

Με αφορμή την ολοκλήρωση του 7ου κεφαλαίου του μαθήματος της Γλώσσας, σας παρουσιάζουμε λίγη από τη δουλειά μας. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στη μουσική και για το λόγο αυτό οι μαθητές επέλεξαν και αντέγραψαν  τα αγαπημένα τους τραγούδια, τραγούδησαν (Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι, Αν όλα τα παιδιά της Γης, Τα μικρά παιδιά), απέδωσαν με ζωγραφιά τα τραγούδια αυτά, κατασκεύασαν μουσικό όργανο (βροχόφωνο), άκουσαν κομμάτια κλασσικής μουσικής προσπαθώντας ν’ αναγνωρίσουν τα διάφορα όργανα.






Εξωτερικός δικτυακός τόπος. Προσοχή στη χρήση άλλων περιεχομένων.
print this page

Read More »

Γλώσσα-Κεφάλαιο 7ο

0 comments

Με αφορμή την ολοκλήρωση του 7ου κεφαλαίου του μαθήματος της Γλώσσας, σας παρουσιάζουμε λίγη από τη δουλειά μας. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στη μουσική και για το λόγο αυτό οι μαθητές επέλεξαν και αντέγραψαν  τα αγαπημένα τους τραγούδια, τραγούδησαν (Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι, Αν όλα τα παιδιά της Γης, Τα μικρά παιδιά), απέδωσαν με ζωγραφιά τα τραγούδια αυτά, κατασκεύασαν μουσικό όργανο (βροχόφωνο), άκουσαν κομμάτια κλασσικής μουσικής προσπαθώντας ν’ αναγνωρίσουν τα διάφορα όργανα.






Εξωτερικός δικτυακός τόπος. Προσοχή στη χρήση άλλων περιεχομένων.
print this page

Read More »

Κοπή βασιλόπιτας

0 comments

Όπως απαιτεί το έθιμο, μετά την επιστροφή μας από τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, κόψαμε τη βασιλόπιτά μας. Τυχερή ήταν η Άννα που μαζί με το "φλουρί" κέρδισε και ένα βιβλίο. Χρόνια πολλά και πάλι σε όλους.

Έθιμο βασιλόπιτας
Στα χρόνια του Ιουλιανού του Παραβάτη, όταν το Βυζάντιο κήρυξε τον πόλεμο στην Περσία, ο Ιουλιανός πέρασε με τον στρατό του από την Καισαρεία. Τότε διέταξε να φορολογήσουν όλη την επαρχία και τα χρήματα αυτά θα τα έπαιρνε επιστρέφοντας για την Κωνσταντινουπολη. Ετσι, οι κάτοικοι αναγκάσθηκαν να δώσουν ό,τι είχε ο καθένας χρυσαφικά νομίσματα κ.λπ. Όμως ο Ιουλιανός σκοτώθηκε άδοξα σε μια μάχη στον πόλεμο με τους Πέρσες, έτσι δεν ξαναπέρασε ποτέ από την Καισάρεια. Τότε ο Αγιος Βασίλης έδωσε εντολή και από τα μαζεμένα χρυσαφικά τα μισά να δοθούν στους φτωχούς, ένα μικρό μέρος κράτησε για τις ανάγκες των ιδρυμάτων της Βασιλειάδος , και τα υπόλοιπα τα μοίρασε στους κατοίκους με ένα πρωτότυπο τρόπο: έδωσε εντολή να ζυμώσουν ψωμιά και σε κάθε ψωμί, έβαλε από ένα νόμισμα ή χρυσαφικό μέσα, κατόπιν τα μοίρασε στα σπίτια, έτσι τρώγοντας οι κάτοικοι τα ψωμιά όλο και κάτι έβρισκαν μέσα. Έτσι, γεννήθηκε το έθιμο της πίτας που ονομάσθηκε βασιλόπιτα.

Η αναζήτησή μας για τις ρίζες του εθίμου της βασιλόπιτας, μας οδηγεί πίσω, στην αρχαιότητα, στις προσφορές άρτου ή και μελιπήκτων των αρχαίων ημών προγόνων, προς τους θεούς, κατά τη διάρκεια εορτών. Αναφέρει ο λαογράφοςΦίλιππος Βρετάκος ("Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των"):

"Οι πρόγονοί μας εις την αρχαιότητα κατά τας μεγάλας αγροτικάς εορτάς προσέφερον εις τους θεούς, ως απαρχήν, έναν άρτον. Επί παραδείγματι κατά την εορτήν του θερισμού, που ελέγετο Θαλύσια και ήτο αφιερωμένη εις την Δήμητρα, κατασκευάζετο από το νέον σιτάρι ένας μεγάλος εορταστικός άρτος (ένα καρβέλι), που ελέγετο"Θαλύσιος άρτος", κατά δε την προς τιμήν Απόλλωνος εορτήν των Θαργηλίων εψήνετο, κατά το έθιμον,ο "θάργηλος άρτος".
Τα στοιχεία είναι από τον ιστότοπο: http://paterikos.blogspot.gr








print this page

Read More »

Κοπή βασιλόπιτας

0 comments

Όπως απαιτεί το έθιμο, μετά την επιστροφή μας από τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, κόψαμε τη βασιλόπιτά μας. Τυχερή ήταν η Άννα που μαζί με το "φλουρί" κέρδισε και ένα βιβλίο. Χρόνια πολλά και πάλι σε όλους.

Έθιμο βασιλόπιτας
Στα χρόνια του Ιουλιανού του Παραβάτη, όταν το Βυζάντιο κήρυξε τον πόλεμο στην Περσία, ο Ιουλιανός πέρασε με τον στρατό του από την Καισαρεία. Τότε διέταξε να φορολογήσουν όλη την επαρχία και τα χρήματα αυτά θα τα έπαιρνε επιστρέφοντας για την Κωνσταντινουπολη. Ετσι, οι κάτοικοι αναγκάσθηκαν να δώσουν ό,τι είχε ο καθένας χρυσαφικά νομίσματα κ.λπ. Όμως ο Ιουλιανός σκοτώθηκε άδοξα σε μια μάχη στον πόλεμο με τους Πέρσες, έτσι δεν ξαναπέρασε ποτέ από την Καισάρεια. Τότε ο Αγιος Βασίλης έδωσε εντολή και από τα μαζεμένα χρυσαφικά τα μισά να δοθούν στους φτωχούς, ένα μικρό μέρος κράτησε για τις ανάγκες των ιδρυμάτων της Βασιλειάδος , και τα υπόλοιπα τα μοίρασε στους κατοίκους με ένα πρωτότυπο τρόπο: έδωσε εντολή να ζυμώσουν ψωμιά και σε κάθε ψωμί, έβαλε από ένα νόμισμα ή χρυσαφικό μέσα, κατόπιν τα μοίρασε στα σπίτια, έτσι τρώγοντας οι κάτοικοι τα ψωμιά όλο και κάτι έβρισκαν μέσα. Έτσι, γεννήθηκε το έθιμο της πίτας που ονομάσθηκε βασιλόπιτα.

Η αναζήτησή μας για τις ρίζες του εθίμου της βασιλόπιτας, μας οδηγεί πίσω, στην αρχαιότητα, στις προσφορές άρτου ή και μελιπήκτων των αρχαίων ημών προγόνων, προς τους θεούς, κατά τη διάρκεια εορτών. Αναφέρει ο λαογράφοςΦίλιππος Βρετάκος ("Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των"):

"Οι πρόγονοί μας εις την αρχαιότητα κατά τας μεγάλας αγροτικάς εορτάς προσέφερον εις τους θεούς, ως απαρχήν, έναν άρτον. Επί παραδείγματι κατά την εορτήν του θερισμού, που ελέγετο Θαλύσια και ήτο αφιερωμένη εις την Δήμητρα, κατασκευάζετο από το νέον σιτάρι ένας μεγάλος εορταστικός άρτος (ένα καρβέλι), που ελέγετο"Θαλύσιος άρτος", κατά δε την προς τιμήν Απόλλωνος εορτήν των Θαργηλίων εψήνετο, κατά το έθιμον,ο "θάργηλος άρτος".
Τα στοιχεία είναι από τον ιστότοπο: http://paterikos.blogspot.gr








print this page

Read More »

Χρόνια πολλά

0 comments

Το φωτεινό άστρο των Χριστουγέννων, οδήγησε τους 3 μάγους στον Χριστό.
Ας οδηγήσει όλους μας σε μια ζωή ευτυχισμένη με πολύ αγάπη, ζεστασιά, υγεία και επιτυχίες.
Οι μαθητές και ο δάσκαλος της Ε'1 τάξης σας εύχονται ολόψυχα:
Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος.

print this page

Read More »